Klachtenregeling Sentipeda

Binnen Sentipeda wordt gestreefd naar hoge kwaliteit en klanttevredenheid. Deze klachtenregeling biedt klanten de mogelijkheid om opmerkingen of klachten op een gestructureerde manier kenbaar te maken. Sentipeda zorgt ervoor dat elke klacht vertrouwelijk en met zorg wordt behandeld.

Doel van de klachtenregeling

Deze regeling heeft als doel een laagdrempelige en veilige procedure te bieden voor het indienen van klachten. De feedback van klanten stelt Sentipeda in staat om diensten verder te verbeteren.

Wat is een klacht?

Een klacht is elke uiting van ontevredenheid over de dienstverlening van Sentipeda. Dit kan betrekking hebben op communicatie, werkwijze of resultaten van de diensten.

Hoe kunt u een klacht indienen?

U kunt uw klacht indienen via:

  • Mondeling: Bespreek uw klacht direct rechtstreeks met Sentipeda (Rian van der Zee)
  • Schriftelijk: Stuur een e-mail naar info@sentipeda.nl.

Vermeld daarbij de volgende gegevens:

  • Uw naam, contactgegevens en de datum van indiening
  • Een duidelijke beschrijving van uw klacht
  • Eventuele data en/of details die relevant zijn

Behandeling van de klacht

  • Bevestiging van ontvangst
    Binnen vijf werkdagen ontvangt u een bevestiging dat uw klacht in behandeling is genomen. Indien nodig kan om aanvullende informatie worden gevraagd om de klacht goed te onderzoeken
  • Onderzoek
  • Als zelfstandige ondernemer beoordeel ik, Rian van der Zee (de eigenaar van Sentipeda) zelf de klacht zorgvuldig en zo objectief mogelijk. Indien gewenst, kan ik overleggen met een externe partij voor advies, zodat de klacht zo onpartijdig mogelijk wordt behandeld. Deze partij is de geschillencommissie voor ondernemerszaken.
  • Oplossing en terugkoppeling
    U ontvangt binnen vier weken een schriftelijk of mondeling bericht met de uitkomst van het onderzoek en eventuele oplossingen of verbetermaatregelen. Als meer tijd nodig is voor het onderzoek, wordt u hiervan op de hoogte gebracht. Hierbij wordt ook aangegeven binnen welk tijdspad dit onderzoek plaatsvindt.
  • Beroepsmogelijkheid
    Mocht u ontevreden zijn over de afhandeling, dan kunt u de klacht voorleggen aan een onafhankelijke externe partij. Sentipeda is aangesloten bij de geschillencommissie voor ondernemerszaken (Ondernemerszaken - De Geschillencommissie).
  • De uitspraak van de geschillencommissie is bindend voor Sentipeda. Eventuele consequenties vanuit deze uitspraak worden binnen 14 dagen opgevolgd.

Registratie en verbetering

Alle klachten worden geregistreerd en opgeslagen, zodat Sentipeda de kwaliteit van de dienstverlening kan blijven verbeteren. Een afgehandelde klacht wordt gedurende 1 jaar bewaard in een daarvoor bestemd dossier. Klachtenanalyse helpt bij het signaleren van terugkerende thema’s en het ontwikkelen van verbeterpunten.